Tekasür suresinin faziletleri

182 0
Sponsorlu Bağlantılar

Tekasür suresinin faziletleri

TEKASÜR SURESİNİ OKUMANIN FAZİLETİNE DAİR HADİSLER

Bismillâhirrahmânirrahıym.
Elhâkümüt tekâsür. Hattâ zürtümül mekabir. Kellâ sevfe ta’lemûn. Sûmme kellâ sevfe ta’lemûn. Kellâ lev ta’lemûne ılmel yakıyn.
Le teravünnel cehıym. Sümme le teravünnehâ aynel yakıyn. Sümme le tüs’elünne yevmeizin anin neıym.

Manası:
Sizi çoklukla böbürleniş, o derecede oyaladı ki, ta kabirlere kadar gidip ziyaret ettiniz. Bundan sakının. İleride bu öğünmenizin kötü akıbetini bileceksiniz. Yine sakının ileride bileceksiniz. Sakının. Eğer şüphesiz ve kat’i bir bilgi ile bilseydiniz böyle yapmazdınız. Andolsun, siz o alevlenmiş ateşi mutlaka göreceksiniz. Yine andolsun, onu ayn-ı yakîn ile mutlak ve mutlak göreceksiniz. Sonra andolsun, o gün elbet ve elbet nimetlerden sorulacaksınız.

Fazileti:
*Bu sure-i celileyi okumanın fazileti hakkında iki cihan peygamberinin hadis-i şerifleri:
“Sizden her gün bin ayet okumaya kimin gücü yeter?”
Ashab-ı Kiram:
“Yâ Resulellâh, her gün bin ayet okumaya kim tahammül edebilir?” dediler.
Bunun üzerine Resulü Ekrem:
“Sizden birinin elhâkümüt tekâsür’ü okumaya gücü yetmez mi?” buyurdu.
Diğer hadis-i şerifte:
“Beni Hak peygamberi olarak gönderen ve nefsim yed-i kudretinde bulunan Allah’a yemin ederim ki, muhakkak o Tekâsür suresini okumak bin ayet okumaya denktir. ” buyurmuşlardır.
Başka bir hadis-i şerifte:
“Size elhâkümüt tekâsür’ü okuyacağım. Bu sureyi kim dinler ve ağlarsa, cennet ona vacip olur. Size onu ikinci defa okuyacağım. Kim ondaki esrarı düşünür ve ağlarsa cennet ona vacip olur. Ağlamaya gücü yetmeyenler ise ağlar gibi hüzünlerisin.” buyurmuşlardır.

Yine bir hadis-i şerifte:
“Sure-i Tekâsürü okuyan kimseye melekut aleminde, “şükrü ilahiyyeyi eda eden” diye çağırılır.”
* Tam ve yarım baş ağrıları için Tekâsür suresinin, ikindi namazından sonra okunması çok faydalıdır.
* Bir kimse yağmur yağarken oturup üstüste yedi defa bu sureyi okursa, Cenabı Hakk o kimseye hesapsız sevap ihsan eder.
* Bir kimse yağmur yağarken hem Tekâsür suresini okumaya devam eder, hem de yağan yağmuru bir kab içerisine biriktirmeye çalışırsa, biriktirilen bu su her hastalık ve her niyet için çok faydalıdır.
* Tekâsür suresini okumayı vird haline getiren kimse hayatında fakirlik nedir bilmez.
* Dünyevi ve uhrevi musibetlerden korunmak için günde üç defa okunur.
* Bu sureden alacağımız büyük dersler vardır. Hiç kimse zenginliğine, malına, mülküne güvenmesin. Malına, mülküne güvenip de Allah’ın ve Peygamberinin emirlerini dinlemeyenlerin akibetleri meydandadır. Nerede karunlar? Nerede firavunlar? Nerede Nemrutlar?
duha namazı kıl ki, seni bütün gün kendi himayemde muhafaza edeyim.”
Resulü Ekrem buyurdu:
“İki rekat duha namazı kılan kimse, gafiller zümresinden yazılmaz.”
“Her kim sabah namazım cemaatla kılar sonra da oturur kimse ile konuşmadan ve güneş doğduktan sonra kırk dakika geçene kadar Allah Teala’yı zikreder, sonra kalkar, iki rekat duha namazı kılarsa, onun için tam bir hac ve bir de umre sevabı yazılır.”
“Bir kimse kuşluk namazını iki rekat kılarsa gafiller zümresinden yazılmaz, dört rekat kılarsa abidler zümresinden yazılır. Altı rekat kılarsa, o gün Allah Teala’nın tahtı himayesinde olur. Sekiz rekat kılarsa çok ibadet edenlerin zümresinden yazılır. On iki rekat kılarsa, cennette onun için bir ev ihsan olunur.”

Tekasür Suresi ve Fazileti

Bismillahirrahmanirrahim
“Elhakimüttekasür
Hatta zürtümül me kabir
Kella sevfe ta’lemune.
Sümme kella sevfe ta’lemune.
Kella lev ta’lemune ılmel yakıyn
Leteravünnel cahıym.
Sümme leteravünneha aynel yakıyn.
Sümme letüs’elünne yevmeizin aninna’ıym.”-amin

fazileti:
HZ.Ömerin oğlu abdullah (R.A.)şöyle anlatmaktadır:
Hz. peygamber(S.A.V.)ashabına:
“-sizden biri hergün bin ayet okuyamaz mı ? ” buyurdu. Orada bulunan ashab-ı kiram:
“bin ayeti hergün kim okuyabilir Ya Resullallah ” dediler .Hz . Peygamber Aleyhisselam Efendimiz :
“-sizden biri hergün Tekasür Suresini okuyamaz mı? İşte bu sure , bin ayete denk(eşit)tir.” buyurdu.

Hz.Ömer (R.A.) Efendimizin rivayetine göre ise, Resulu Ekrem (S.A.V.) , Ashabına hitaben:
“Her kim , geceleyin bin ayet okursa , Yüce Allah , o kimseyi gülerek karşılar buyurdu.

Tekasur Suresinin Fazileti

Rıskınızın Çoğalması maddi darlık çekmemek için çok etkilidir

Pazartesi veya çarşamba gecesi Tekasur Suresi abdestli olarak 40 defa okunur
Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla

1.(Mal, mülk ve servette) Çoklukla övünmek, sizi ‘tutkuyla oyalayıp, kendinizden geçirdi.’

2.”Öyle ki (bu,) mezarı ziyaretinize (kabre gidişinize, ölümünüze) kadar sürdü.”

3.Hayır; ileride bileceksiniz.

4.Yine hayır; ileride bileceksiniz.

5.Hayır; eğer siz kesin bir bilgiyle bilmiş olsaydınız,

6.Andolsun, o çılgınca yanan ateşi de elbette görecektiniz.

7.Sonra onu, gerçekten yakîn gözüyle (Ayne’l Yakîn) görmüş olacaksınız.

8.Sonra o gün, nimetten sorguya çekileceksiniz.

okunuşu:
Okunuşu : Bismillahirrahmanirrahim. Elhee kümüttekee *sür hattee zürtümül megâbir. Kellee sevfe teağlemûne *sümme kellee sevfe teağlemûn. Kellee lev teağlemûne ıilmel yagîn. Leteravünnel cehîm. *Sümme leteravünnehee aynel yagîn. *Sümme letüselünne yevme izin anin-naîm.
TEKASUR SURESİ:dunyavi uhrevi musibetlerden kurtulmak için gunde 3 defa okunur

Tekâsür sûresinin Sırrı, Gizemi ve Fazileti

Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

“Beni Hak Peygamber olarak gönderen Allahü teâlâya yemîn ederim ki, muhakkak Elhâkümüttekâsür’ü okumak bin âyet okumaya denktir.”

Peygamber efendimiz bir gün eshâbına buyurdu ki:

“Her gün bin âyet okumaya hanginizin gücü yeter?” Eshâb-ı kirâm,

“Yâ Resûlallah, bin âyet okumaya kimin gücü yeter?” dedi.

Resûlullah;

“Elhâkümüttekâsür’ü okumaya gücünüz yetmez mi?” buyurdu.

“Tekâsür sûresini okuyan kimse, melekût âleminde, şükrü yerine getiren diye çağrılır.”

Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki:

“Tekâsür sûresini okuyan kimse, melekût âleminde, şükrü yerine getiren diye çağrılır.”

Abdullah bin Şihhîr diyor ki: “Tekâsür sûresinin nâzil olduğu zaman Resûlullaha gittim. Resûlullah efendimiz; “İnsanoğlu; malım malım der durur. Senin yiyip bitirdiğin, harcayıp tükettiğinden başka malın mı var?” buyurdu.”

Kabristana gelen kimsenin, mezârın sağ yanına, ya’ni kıble tarafına ayak ucuna yakın durması, selâm vermesi, ayakta veya çömelip veya oturup, Bekara sûresinin başını ve sonunu, Yasîn-i şerîf sûresini, Tebâreke, Tekâsür, İhlâs ve Fâtiha sûrelerini okuyup meyyite hediye etmesi müstehabdır.

 Tekasur suresi tefsiri(savfetut tefasir)

TEKASÜR SURESİ
Mekke’de inmiştir, 8 âyettir.
Takdim
Tekâsür sûresi Mekke’de inmiştir. Bu sûre insanların hayatın aldatıcı şeyleri ile meşgul olduklarından ve dünya malını biriktirmeye olan düşkün*lüklerinden bahseder. İnsanların bu özellikleri, ölüm kendilerine ansızın gelip malları ile aralarını ayırmcaya ve onları köşklerden kabirlere nakle-dinceye kadar devam eder. Şâir şöyle der:
Ölüm ansızın gelir. Kabir, amellerin konduğu sandıktır.
Bu mübarek sûrede, insanları korkutmak ve baki olanı bırakıp fani olanla meşgul olmalarından dolayı hatâ ettiklerine dikkatlerini çekmek için, uyarı ve tehdit tekrarlanmıştır: “Hayır, yakında bileceksiniz. Yİne hayır! Yakında bileceksiniz”
Bu mübarek sûre, âhirette insanların karşılaşacakları ve ancak iyi amel yapmış olan mü’minlerin geçip kurtulacağı tehlikeli ve korkunç yer ve durumları açıklayarak sona erer. [1]

Bismillâhirrahmânirrahîm
1, 2. Çoklukla övünmek sizi o derece oyaladı ki, nihayet kabirleri ziyaret ettiniz.
3, 4. Hayır! Yakında bileceksiniz! Hayır, hayır! Yakında bileceksiniz!
5, 6, 7, 8. Gerçek öyle değil! Kesin bilgi ile bilmiş olsaydınız, mutlaka cehennem ateşini görürdünüz. Son*ra âhirette onu çıplak gözle göreceksiniz. Nihayet o gün (dünyada kazanıp harcadığınız) nimetlerden elbette ve elbette hesaba çekileceksiniz.

Kelimelerin İzahı

Sizi oyaladı. Önemli şeyi bırakıp nefsin istediği şeyle meşgul olmak. aslı “gaflet” demektir. Daha sonra, meşgul eden her şey için kullanılır olmuştur. Râğıb şöyle der: Lehv, seni ilgilendiren ve se*nin için mühim olan şeyden seni alıkoyandır.
Tekâsür, Mal çokluğu, makam, mevki ile övünmek demektir. Bir şsyin çokluğu ile övünmek manasınadır.
Mekâbir, kelimesinin çoğulu olup kabirler demektir. Şâir şöyle der:
Saray sahiplerini görüyorum ki öldüklerinde, kabirlerinin üstünde kayalarla binalar yapıyorlar. Kabirlerde dahi, fakirlere karşı övünme ve böbürlenmeden başka bir şey kabul etmiyorlar. [2]

Âyetlerin Tefsiri

1. Ey İnsanlar! Mal, çocuklar ve adamların çokluğuyla övünmek, sizi Allah’a itaat ve âhiret hazırlığı yapmaktan alıkoydu. [3]

2. Sonunda size ölüm geldi ve kabirlere gömüldünüz. Bu cümle, öğüt ve kınama maksadıyle getirilmiş olan haber cümlesidir. Kurtubî şöyle der: Mal ve evlat çokluğu ile övünmek sizi Allah’a itaatten alı*koydu, neticede öldünüz ve kabirlere gömüldünüz.[4]

3. Bu bir tehdittir. Yani, Ey İnsanlar! Fayda ve yararı olmayan şeylerle meşgul olmayı bırakın. Cahilliğinizin, Allah’a karşı gösterdiğiniz kusurun ve baki olanı bırakıp fâni olanla meşgul olmanızın âkibetini ilerde anlayacaksınız. [5]

4. Bu, tehdit ardından ikinci bir tehdittir. Maksat daha fazla korkutmak ve engel olmaktır. Yani, size ölüm geldiğinde ve onun sıkıntı ve dehşetini açıkça gördüğünüzde, mal ve varlıklarınızın çokluğu ile övünmenizin âkibetini göreceksiniz. İbn Abbâs şöyle der: dan maksat, “Kabirde size gelecek olan azabı göreceksiniz” de*mektir. den maksat ise, “Âhirette size gelecek olan azabı göreceksiniz” demektir.[6]

5. Ey İnsanlar! Faydasız şeylerle uğraşmayı bırakıp onlardan kaçının. Kuşku ve şüphesi olmayan gerçek bir ilim ile bil*seydiniz… Burada tehdit ve korkutma maksadıyle in cevabı zikredilme-miştir. Yani, bunu bilseydiniz, dünya malının çokluğu ile övünmek sizi, Allah’a itaattan alıkoymaz ve dünya nimetlerine aldanıp âhiretin sıkıntılı ve korkunç hallerinden gafil olmazdınız. Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur: “Benim bildiğimi bilseydiniz, az güler çok ağlardınız”[7] İbn Cüzeyy şöyle der: in cevabı zikredilmemiş olup takdiri şöyledir: Bunu bilseydiniz, mutlaka sakınır ve âhiret için hazırlık yapardınız. Burada ce*vap, korkutma gayesiyle söylenmemiştir. Böylece muhatap, aklına gelebi*lecek en büyük belayı takdir edebilir. Nitekim Yüce Allah meâlen, “Onla*rın, ateşin karşısında durduruldukları zamanı bir görsen…”[8]buyurmuştur. [9]

6. Yemin ederim ki mutlaka siz, cehennemi açık ve kesin bir şekilde göreceksiniz. Âlûsî şöyle der: Bu, zikredilmemiş bir yeminin cevabıdır. Yüce Allah bununla tehdidi pekiştirmiş ve cehennem olayının büyüklüğünü ifade etmek için, daha önce kapalı bir şekilde korkutuldukları şeyi açıklamıştır.[10] Yani, “Cehennemi mutlaka göreceksiniz.” demektir. [11]

7. Sonra siz onu mutlaka göz görüşüyle, gerçek bir görüşle göreceksiniz. Ebû Hayyân şöyle der: Yüce Allah, önceki âyette an*latılan görmenin, mecazî bir görme vehmini gidermek için sözüyle vurguyu artırmıştır.[12]

8. Sonra âhirette emniyet, sağlık, ve yeme, içme, binme ve yatma gibi zevk alınan diğer dünya nimetlerinden mutlak sorumlu olacaksınız. [13]

Edebî Sanatlar

Bu mübarek sûre birçok edebî sanatı kapsamaktadır. Bunları aşağıda özetliyoruz:
1. Âyetinde öğüt ve kınama üslûbu vardır. Bu haber cümlesi, hakiki mânâsından çıkıp, Öğüt ve kınama maksadiyle söylenmiş*tir.
2. Ayetlerinin tekrar edilmesi teh*dit ve uyarı içindir. İkinci âyetin birinci âyete ile atfedilmesi, ikincisinin birinciden daha vurgulu olduğuna dikkat çekmek içindir. Nitekim efendi kölesine şöyle der: “Sana söylüyorum. Bak sana söylüyorum, böyle yapma!” İkincisi birinciden daha vurgulu olduğu için, ayrı bir şeymiş gibi kabul edildi ve ile ona atfedildi.
3. Âyetinde, korkutma gayesiyle, in cevabı zikredilmemiştir. Yani, kesin olarak bilseydiniz, saçları ağartan ve kalpleri tit*reten sıkıntı ve dehşet verici o halleri mutlaka anlardınız.
4. den sonra buyurularak fiil tekrarlanmış ve itnâb yapılmıştır. Bundan maksat, korkunun şiddetini anlatmaktır.
5. Âyetinde kinaye vardır. Yüce Allah, “Kabirleri ziyaret” ifadesiyle “Ölüm”den kinaye yapmıştır. Bundan maksat, “Neticede öl*dünüz” demektir.
6. arasında mutabakat vardır.
7. Ayet sonlarına riayet için, fasıla harfleri birbirine uygun gelmiştir. Bu da güzelleştirici edebî sanatlardandır. [14]

Bir Uyarı

Tirmizî, Abdullah b. Şühayyir’in şöyle dediğini rivayet eder: Rasulul-lah (s.a.v), âyetini okurken yanına vardım. Buyurdu ki: «Âdem*oğlu “Malım! malım!” der. Oysa Ey Ademoğlu! Senin, yiyip yok ettiğin*den, veya giyip eskittiğinden, veya sadaka verip de devam ettirdiğinden başka bir malın mı var? »[15]

Bir Nükte
Müslim, Ebû Hüreyre’nin (r.a.) şöyle dediğini rivayet eder: Bir gün veya bir gece Rasulullah (s.a.v) evinden çıktı. Çıkar çıkmaz Ebûbekir ile Ömer (r.anhumâ)’i gördü ve onlara: “Bu saatte sizi evinizden çıkaran şey nedir?” dedi. Onlar: “Açlık! Ey Allah’ın rasûlü!” dediler. Hz. Peygamber (a.s.) buyurdu ki: “Canım kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki, beni de, sizi çıkaran sebep çıkardı. Haydi kalkın” dedi. Beraberce kalktılar. Ras*ulullah (s.a.v), Ensâr’dan bir adama geldi. Baktı ki, adam evinde yok. Evin kadını onu görünce, “Merhaba! Hoş geldin” dedi. Rasulullah (s.a.v) ona: “Filanca nerde!” diye sordu. Kadın: “Bize tatlı su getirmeye gitti” dedi. O anda Ensârî geldi. Rasulullah (s.a.v) ile iki arkadaşına bakarak: “Allah’a hamdolsun! Bu gün benden misafirleri daha şerefli olan hiçkimse yoktur” dedi. Hemen giderek onlara bir hurma salkımı getirdi. İçinde koruk, kuru ve olgun hurmalar vardı. “Buyrun, yiyin” dedi ve bıçağı aldı. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v) ona: “Sakın sağmal koyuna dokunma” buyurdu. Adam on*lar için bir koyun kesti. Hem koyundan hem de hurma salkımından yediler, içtiler, yemeğe doyup suya kandıklarında, Rasulullah (s.a.v) Ebûbekir ile Ömer (r.anhumâ)’e şöyle dedi: “Canım, kudret elinde olan Allah’a yemin ol*sun ki, kıyamet gününde bu nimetten sorulacaksınız! Sizi evlerinizden açlık çıkardı. Sonra bu nimete kavuşmadan evlerinize dönmediniz.”[16] Yüce Allah’ın yardımı ile “Tekâşür Sûresi”nin tefsiri bitti. [17]

Sponsorlu Bağlantılar

Yorum Yapılmamış --> "Tekasür suresinin faziletleri"

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *